Kjempesuksess for Canons Arena24

På Arena24 viste Canon nok en gang hvorfor selskapet er en ledende aktør innen teknologi og innovasjon.
Arena24_Canon_Nyhet_Flex Hero - NYHET

Noe av det viktigste Canon gjør

Erik Mikalsen, administrerende direktør i Canon Norge, understreket at Arena24 markerer starten på et spennende halvår for både selskapet og dets kunder og partnere.
- Målet med arrangementet er å skape verdier for våre kunder gjennom teknologiske løsninger og inspirerende innhold, og vil på den måten være viktig både for våre kunder og oss også inn i 2025. Denne typen arrangement er noe av det viktigste vi gjør. Her møter vi kunder og partnere, forstår deres behov og får samtidig anledning til å vise frem hele vår portefølje i praksis. Arrangementet som gikk over to dager, gir oss verdifull innsikt i våre kunders behov og utfordringer, som for oss betyr muligheter i lang tid fremover, sier Mikalsen.

Stor variasjon blant foredragsholderne

Canon sørget for å tiltrekke seg foredragsholdere med ulike bakgrunner og perspektiver. Tidligere skiløper Øystein «Pølsa» Pettersen holdt et både alvorlig og humoristisk foredrag om de mentale prosessene bak prestasjoner.
– Mange gjør mye riktig, men klarer kanskje ikke å utnytte sitt fulle potensial. Resultatene våre er en konsekvens av hva vi gjør og hvordan vi omgir oss, sa han. Pettersen sammenlignet mentaliteten i næringslivet med toppidrettens prestasjonsfokus.

Ole Tom Seierstad, National Security Officer i Microsoft, snakket om de økende truslene fra cyberangrep og hvordan nye sikkerhetsreguleringer påvirker næringslivet. Han fremhevet hvordan Canons brede IoT-portefølje illustrerer viktigheten av å sikre alle tilkoblede enheter, fra skrivere til kameraer.
– Et eksempel er et kasino i Las Vegas som ble hacket via en temperatursensor i et akvarium, noe som førte til tap av store mengder sensitiv informasjon. Alle enheter tilknyttet et nettverk må sikres, påpekte Seierstad.

Elisabeth Aspaas Rundsjø og Petter Sandstad Torgersen fra BDO holdt et engasjerende foredrag om kunstig intelligens, hvor både fordeler og utfordringer ble belyst.

Magne Østnor fra DNB ga innsikt i norsk økonomi og renteutvikling, og stilte spørsmål ved om kronens historiske svakhet er så betydelig som mange tror. Eirik G. Wahlstrøm, medgründer og CEO i Ludenso, imponerte med et foredrag om bruk av kunstig intelligens i en analog verden. Under sitt innlegg skapte han en eventyrbok fra idé til ferdig trykk i sanntid.

Unike og kreative prosjekter

Blant de som virkelig skilte seg ut, var Canon Ambassadør og fridykker Aleksander Nordahl. I tillegg til sitt foredrag om en verden under vann, har han også ett av sine bilder utstilt i kunstutstillingen «World Unseen» som nå befinner seg på Canon-bygget. Kunstprosjektet er et samarbeide mellom Norges Blindeforbund og Canon for å gjøre fotokunst tilgjengelig for blinde og svaksynte gjennom taktile trykk.

Arena24 bød også på et innblikk i andre kreative og unike prosjekter, som blomsterbutikken Fiori i Moss, der moderne estetikk møter historisk eleganse. Alt ble realisert gjennom ny utskriftsteknologi fra Canon. Et annet spennende prosjekt var «Gata di», et omfattende fotoprosjekt som dokumenterer alle Oslos gater gjennom tusenvis av bilder. Knut Meiner, mannen bak prosjektet, kalte det beskjedent for et «dusteprosjekt», men resultatet er en fascinerende byhistorisk dokumentasjon, tilgjengelig både som bok og utstilling.

«Gata di», et omfattende fotoprosjekt som dokumenterer alle Oslos gater gjennom tusenvis av bilder. Knut Meiner, mannen bak prosjektet, kalte det beskjedent for et «dusteprosjekt».

«Gata di», et omfattende fotoprosjekt som dokumenterer alle Oslos gater gjennom tusenvis av bilder. Knut Meiner, mannen bak prosjektet, kalte det beskjedent for et «dusteprosjekt».

Enorm bredde

Besøkende på Arena24 fikk med andre ord et bredt innblikk i Canons teknologiske verden, med fokus på bærekraft, kunstig intelligens, automatisering og nye muligheter innen interiør, emballasje, etiketter og kunst.
– Hensikten med arrangementet er å vise hvordan vår teknologi skaper verdi for kundene. I tillegg fikk vi vist frem den nyeste kamerateknologien, inkludert fjernstyrte PTZ-kameraer. Det var også en fotograf til stede som tok nye profilbilder for de som ønsket det. Alt i alt var det et svært vellykket arrangement, og vi ser frem til neste, avslutter Svein Trønnes, markedsdirektør i Canon Norge.

Hensikten med arrangementet er å vise hvordan vår teknologi skaper verdi for kundene. I tillegg fikk vi vist frem den nyeste kamerateknologien, inkludert fjernstyrte PTZ-kameraer.