Går mot rekordår
Det nærmer seg slutten på regnskapsåret når vi besøker daglig leder Geir Thorbjørnsen i CopyCat. Han gjør ingen forsøk på å skjule at han er fornøyd, og det forstår vi godt, for det går mot det beste resultatet noen gang siden har var med å starte CopyCat for 25 år siden. I avdelingen på Skøyen serverer han nybrygget kaffe og nytrykte utgaver av selskapets nye “skrytebrosjyre”. Den kommer rett fra avdelingens nye grafiske arbeidshest, Canon imagePRESS V1000, fullrigget med fals, stift, skjæring, firkantrygg, store papirmagasiner og en RIP som tåler voksne oppgaver. Brosjyren fremstår i tidsriktig matt uttrykk med 100 grams innmat og 250 grams omslag.
– Lekkert, sier Geir, og viser frem bilder fra samtlige ti avdelinger i nydelig trykk og med selskapets nye grafiske profil. For det er ikke bare i produksjonsmaskiner det investeres, det siste året har også ny logo, nye farger, nye nettsider og ny grafisk profil kommet på plass.
– Det var behov for å vise oss frem på en ny måte, og egenbrosjyren vår er et godt bevis på hva den nye serien til Canon er god for. I CopyCat trykker vi det meste, men stiftede hefter og brosjyrer er dagligdags produksjon ved alle avdelinger, og vår ambisjon er å trykke dette med høyere kvalitet og kortere leveringstid enn konkurrentene våre, kortreist og bærekraftig, og gjerne mens kunden venter. Slik skal det være i fremtiden også, derfor var det ikke vanskelig å lande på digitaltrykkmaskiner i Canons nye imagePRESS V-serie som selve “arbeidshesten” ved avdelingene våre, forteller Geir Thorbjørnsen.