ENGIE er en global energiaktør og pioner i energiomstillingen. Selskapet driver i 31 land og har nesten 100 000 ansatte. ENGIE Netherlands Retail er en energileverandør i privatmarkedet i Nederland som hjelper kundene med å ta det neste skrittet innen bærekraft ved å gi dem innsikt og personlige, relevante råd gjennom hele kundereisen.
ENGIE forbedrer kundekommunikasjonen med Canon
Mål
ENGIE trengte en metode for å forenkle og sentralisere dokumentstyringsprosessene for å opprette kundekommunikasjon og sette fart i dokumentredigeringer.
Utfordring
Eksisterende arbeidsflyter for dokumentbehandling benyttet flere eldre systemer som var en stor belastning for IT-avdelingen, og som hadde lang ledetid for endringer i kommunikasjonen.
Tilnærming
ENGIE samarbeidet tett med Canon om å implementere et nytt dokumentutskriftssystem som er integrert med eksisterende løsninger, for å levere et sentralt styringssenter.
Hvorfor Canon
ENGIE valgte Canon som partner til dette prosjektet av disse grunnene:
- Canon har flere tiår med erfaring med komplekse implementerings- og organiseringsprosjekter som involverer eldre løsninger.
- Canon har evnen til å være fleksible selv når prosjektkravene endrer seg.
- Canons rådgivende tilnærming sørger for at de forstår partnernes forretningsbehov når de skal lage en komplett løsning.
Tilnærming
Helintegrert kundekommunikasjon
Canon implementerte og organiserte en skreddersydd og komplett løsning for at informasjonen skulle flyte bedre gjennom ENGIE.
Fordeler
ENGIE oppdaget tidligere at det tok for lang tid og kostet for mye å endre dokumenter. I tillegg krevde det mye IT-ressurser å opprettholde den bredere infrastrukturen for dokumentbehandling. Med Canons løsning for kundekommunikasjon har ENGIE gjort store fremskritt når det gjelder å redusere arbeidet med å administrere kommunikasjonen.
Relaterte produkter og løsninger
Lær mer om …
Kundekommunikasjon
Hjelper kundene dine med å skille seg ut i en konkurransepreget verden.
Automatisering av dokumentproduksjon
Automatiserer og sentraliserer produksjonen av forretningskritiske dokumenter.
Quadient Inspire
Opprett, administrer og lever sømløs kundekommunikasjon på tvers av alle kanaler.
Therefore
Leverer rask og effektiv informasjonsflyt, med sikker tilgang, lagring, innhenting, redigering og behandling når du trenger det.
Finn ut mer
Forbedre kundeopplevelsen gjennom digitalisering
Et multinasjonalt energiselskap trengte hjelp med å strømlinjeforme kundeopplevelsen og den enorme papirflyten.
Rapport: Optimalisering av kommunikasjon i kundenes tidsalder
Endre den tekniske og taktiske tilnærmingen din til kundeopplevelsen