ENGIE forbedrer kundekommunikasjonen med Canon

ENGIE inngikk et samarbeid med Canon om å levere en mer strømlinjeformet og fleksibel tilnærming til dokumentstyring som en del av den strategiske overgangen til utgående kommunikasjon via flere kanaler.
Engie

ENGIE er en global energiaktør og pioner i energiomstillingen. Selskapet driver i 31 land og har nesten 100 000 ansatte. ENGIE Netherlands Retail er en energileverandør i privatmarkedet i Nederland som hjelper kundene med å ta det neste skrittet innen bærekraft ved å gi dem innsikt og personlige, relevante råd gjennom hele kundereisen.

Mål

ENGIE trengte en metode for å forenkle og sentralisere dokumentstyringsprosessene for å opprette kundekommunikasjon og sette fart i dokumentredigeringer.

Utfordring

Eksisterende arbeidsflyter for dokumentbehandling benyttet flere eldre systemer som var en stor belastning for IT-avdelingen, og som hadde lang ledetid for endringer i kommunikasjonen.

Tilnærming

ENGIE samarbeidet tett med Canon om å implementere et nytt dokumentutskriftssystem som er integrert med eksisterende løsninger, for å levere et sentralt styringssenter.

Hvorfor Canon

ENGIE valgte Canon som partner til dette prosjektet av disse grunnene:

  • Canon har flere tiår med erfaring med komplekse implementerings- og organiseringsprosjekter som involverer eldre løsninger.
  • Canon har evnen til å være fleksible selv når prosjektkravene endrer seg.
  • Canons rådgivende tilnærming sørger for at de forstår partnernes forretningsbehov når de skal lage en komplett løsning.

kvinne med briller ser på skjerm

Tilnærming

Helintegrert kundekommunikasjon

Canon implementerte og organiserte en skreddersydd og komplett løsning for at informasjonen skulle flyte bedre gjennom ENGIE.

Sentralisering av kundekommunikasjon

Dokumenter ble tidligere redigert og administrert gjennom en rekke ulike løsninger, og dette ga muligheten til å slå sammen plattformer.

Flerkanals kundekommunikasjon

Ved å gjøre kundekommunikasjonsløsningen mer tilpasningsdyktig kunne markedsføringsavdelingen begynne å bruke fysisk post som en kanal, noe som var for dyrt før.

Lag et fremtidsrettet system

Ved å tilby sømløs integrering hjalp Canon ENGIE med å bygge et solid grunnlag for et fleksibelt økosystem av løsninger og tjenester som er i utvikling.

mann som bruker nettbrett i mørket

Fordeler

ENGIE oppdaget tidligere at det tok for lang tid og kostet for mye å endre dokumenter. I tillegg krevde det mye IT-ressurser å opprettholde den bredere infrastrukturen for dokumentbehandling. Med Canons løsning for kundekommunikasjon har ENGIE gjort store fremskritt når det gjelder å redusere arbeidet med å administrere kommunikasjonen.

Dynamisk kommunikasjon

Med det nye systemet kan markedsføringsmedarbeiderne hos ENGIE gjøre alle endringer de trenger i kommunikasjonen, og integrere arbeidsflytene sine med løsninger for kundekommunikasjon.

Reduserte kostnader

Ved å automatisere og integrere dokumentarbeidsflytene reduserer ENGIE kostnadene ved produksjon og distribusjon av utskriftskommunikasjon, samtidig som produktiviteten for sluttbrukere forbedres.

Mindre press på IT-avdelingen

IT-teamet trenger ikke lenger å forholde seg til en inkonsekvent og fragmentert tilnærming til kommunikasjonsutdataene som involverer flere eldre systemer.

Relaterte produkter og løsninger

Lær mer om …

Kundekommunikasjon

Hjelper kundene dine med å skille seg ut i en konkurransepreget verden.

Automatisering av dokumentproduksjon

Automatiserer og sentraliserer produksjonen av forretningskritiske dokumenter.

Quadient Inspire

Opprett, administrer og lever sømløs kundekommunikasjon på tvers av alle kanaler.

Therefore

Leverer rask og effektiv informasjonsflyt, med sikker tilgang, lagring, innhenting, redigering og behandling når du trenger det.

Finn ut mer

Forbedre kundeopplevelsen gjennom digitalisering

Et multinasjonalt energiselskap trengte hjelp med å strømlinjeforme kundeopplevelsen og den enorme papirflyten.

Rapport: Optimalisering av kommunikasjon i kundenes tidsalder

Endre den tekniske og taktiske tilnærmingen din til kundeopplevelsen

Snakk med ekspertene våre