Historier fra våre kunder

Nye høyder for Adpoint i utendørsmarkedet

Veksten i utendørsreklame fortsetter for Adpoint. Nå har de utvidet produksjonskapasiteten med Canon Colorado 1650.

Matt og blankt på samme flate

Den nye Colorado 1650 produserer for fullt når vi igjen besøker bedriften på Bærums Verk. Og Pawel Karalus legger ikke skjul på at han er begeistret. - Dette er en fantastisk produksjonsmaskin med unike muligheter og en nydelig finish på printet. Kundene våre applauderer når vi viser hvordan matt og blankt trykk kan kombineres på samme flate, forteller Pawel etter kun to uker med Canon Colorado i Adpoints romslige produksjonslokaler. I fjor investerte bedriften i flatbedprinteren Arizona 660XT med rullopsjon. Den har nettopp produsert flere 120 meters ruller med storformat kampanjemateriell, som straks skal sendes ut til montører over hele landet.

Så Canon-teknologien bidrar positivt til veksten dere har i utendørsmarkedet?

- Ingen tvil om at samarbeidet med Canon har vært med å gi oss et løft det siste året. Faktisk vurderer vi å anskaffe enda en Colorado-printer, for vi ser at dette er produktiv teknologi som hjelper oss å håndtere store volumer med korte tidsfrister for kundene våre, sier Pawel Karalus.

Adpoint produserer kampanjemateriell for store merkevarekjeder, og har egne montører i flere av de største byene.

Utendørsreklame i alle størrelser

Adpoint-sjefen har nettopp hengt i sele fra kran på Jernbanetorget, under montering av en 4 meter høy boks energidrikk på oppdrag for Clear Channel. Overflaten på boksen var ett av de første oppdragene Adpoint printet med den nye Colorado 1650.

- Selve boksen laget vi ved å kombinere 3 mm goBond, epoxy, isopor og treplater, og den trykte overflaten ble perfekt fra den nye printeren vår. Vi arbeider nesten utelukkende i utendørsmarkedet, og det er avgjørende å levere print som tåler utendørs bruk. For noen oppdrag er volum og leveringstid det aller viktigste, mens vi har andre kunder der kombinasjonen av matt og blankt trykk vil bli benyttet for å skille seg ut, forklarer Pawel. Han har selv 12 års fartstid fra Clear Channel og kjenner utendørsmarkedet godt. Det kommer godt med når de utfører oppdrag for Clear Channel, Ocean Outdoor og Visualart.

Hvorfor tror du at Adpoint har så stor suksess i utendørsmarkedet?

- Det handler mye om trygghet for kundene. Store kunder og byråer vet at vi kan levere flere hundre storformatplakater ferdig montert over hele Norge på kort varsel. Vi har egne montører i byer som Kristiansand, Stavanger, Bergen, Haugesund og Trondheim, i tillegg til Oslo. I tillegg er vi i ferd med å ansette en selger som hovedsakelig skal arbeide med de store kjedene. Pålitelighet og leveringsdyktighet betyr mye, da får vi langsiktige avtaler med de store kjedene, og dermed også muligheten for å gjøre langsiktige investeringer. Erfaringene med Arizona og Colorado er så gode at det kan hende Canons montører snart må komme hit nok en gang, sier Pawel Karalus fornøyd.

canon_relieff

Matt og blankt print på samme flate fra Colorado 1650, i dette tilfellet på tapetmateriale.

Kombinasjonen av matt og blankt print på samme flate er en av de unike egenskapene ved Colorado 1650 som Adpoint setter spesielt pris på.

Suksess i utendørsmarkedet. Pawel Karalus har lang erfaring i utendørsmarkedet, og har suksess med både print og digital signage.

Kontakt oss

Ønsker du informasjon om våre produkter og tjenester?