«Det vi ser, er at kundene våre går over fra batchbehandling til digital trykk ved behov.»
I mer enn 150 år har Rotaform vært leverandør av transaksjonskommunikasjon i Nederland, og i dag er de størst i landet på dette.
I mer enn 150 år har Rotaform vært leverandør av transaksjonskommunikasjon i Nederland, og i dag er de størst i landet på dette.
Kundene – fra leverandører av finanstjenester til telekomselskaper – har satt bort transaksjonskommunikasjon i stor skala til Rotaform i opptil 25 år. Rotaform har bygget opp tillit og vunnet et sterkt omdømme ved stadig å utvikle seg for å forbedre servicen, noe som har gitt større effektivitet, fleksibilitet og kortere ledetider.
De siste 20 årene har kundeopplevelsen blitt et viktig konkurransefortrinn i modne markeder, men fordi dette er et landskap som utvikler seg raskt er det utfordrende å holde seg i forkant av kundenes forventninger. Utviklingen av digital teknologi har lagt press på bedrifter om å tilpasse seg raskt ved å tilby digitale kommunikasjonskanaler og levere en raskere og mer interaktiv opplevelse.
Som leverandør av kundekommunikasjon måtte Rotaform holde seg i forkant av den digitale transformasjonen og innovasjonen innen kundekommunikasjon, slik at de kunne tilby kundene sine den beste servicen. Rotaform trengte å finne en partner som kunne tilby markedsledende teknologi, og som kunne gjøre Rotaform i stand til å fortsette å utvikle seg i takt med landskapet av kundeopplevelser.
«Det vi ser, er at kundene våre går over fra batchbehandling til digital trykk ved behov.»
Canon samarbeider med flere ulike leverandører av kundekommunikasjon (CCM/CXM) enn noen annen forhandler, og har et langvarig samarbeid med Quadient, som er en av de fremste på området.
Canon har over ti års erfaring med å implementere løsninger for kundekommunikasjon i stor skala, og er en bransjeekspert innen prosessteknologi og utrulling av disse løsningene.
Canon hadde ressursene og arbeidskraften til å levere implementering og støttetjenester via prosjekter eller utlån av ansatte.
I tillegg er Canon en ledende produsent av maskinvare for profesjonelle utskrifter. Dette gjorde at Rotaform lett kunne investere i et komplett økosystem av teknologi for å støtte virksomheten – fra løsninger for å administrere og opprette kundekommunikasjon til maskinvare for å fysisk produsere den.
I tillegg til programvare investerte Rotaform også i en rekke profesjonelle blekkskrivere fra Canons ColorStream-, VarioStream- og VarioPrint-serier. Disse enhetene gjorde det mulig for Rotaform å produsere kundekommunikasjon av høy kvalitet for å dekke kundenes behov for direktereklame.
Canon har et komplett økosystem av maskinvare, programvare og tjenester som til sammen utgjør tilbudet av digitale transformasjonstjenester. Disse komponentene samarbeider om å forbedre integreringen av papir og digitalt, slik at man sømløst samler digitale og manuelle prosesser.
Som Canon-partner har Rotaform tilgang til dette økosystemet av nyskapende teknologier, noe som gjør det mulig for dem å støtte kundenes kontinuerlige digitale transformasjonsreise og fortsette å utvikle seg for å dekke behovene deres.
Rotaforms kunder var i økende grad på utkikk etter mer direkte kontroll over kommunikasjonen, slik at de kunne gjøre endringer raskt. Canon har hjulpet Rotaform med å utvikle tilbudet sitt over tid, noe som gjør sluttbrukerne stadig mer selvstendige.
Canon har etablert erfaring innen administrasjon av kundekommunikasjon, inkludert mange års dokumentert suksess med å implementere løsningene for kundekommunikasjon i stor skala. Resultatet av dette er at Canon kunne gi ekspertveiledning og rådgivning for å hjelpe Rotaform med å nå strategiske mål.
Canon er en uavhengig leverandør av mer programvare for kundekommunikasjon enn noen av konkurrentene sine, og har nære relasjoner til bransjeledere som Quadient. Siden Canon har mange års erfaring med disse teknologiene, kan de støtte Rotaform bedre og raskere finne gode løsninger på alle problemer.
Canon er kjent for profesjonell skrivermaskinvare, og Rotaform ble imponert over utskriftskvaliteten og påliteligheten til Canon-enhetene, som gir høy oppetid og gjør at Rotaform kan fremstille trykt kommunikasjon av høy kvalitet til kundene sine.
Canon fungerer som ett enkelt kontaktpunkt for Rotaform for rådgivning, støtte eller implementering – for egen teknologi og partnernes. Dette gjorde at Rotaform kunne overlate feilsøkingsprosessene til Canon istedenfor å måtte engasjere flere leverandører.
«Vi utfordrer Canon ofte, og de gjør en god jobb med å svare med råd, implementering og kunnskapsoverføring, slik at vi kan oppnå enda mer selv. Det har fungert veldig bra i over 16 år!»
Setter forretningsbrukere i stand til å produsere og levere databasert kommunikasjon raskt.
Automatiserer og sentraliserer produksjonen av forretningskritiske dokumenter.
Hjelper kundene dine med å skille seg ut i en konkurransepreget verden.