Historier fra våre kunder

Rotaform fikk partneren de ønsket seg i Canon!

Rotaform så etter en partner som kunne tilby markedsledende teknologi, og som sammen med de kan være i stand til å ligge fremst innen kundekommunikasjon. Det får de med Canon.
Rotaform Case Study from Canon

I mer enn 150 år har Rotaform vært leverandør av transaksjonskommunikasjon i Nederland, og i dag er de størst i landet på dette.

Kundene – fra leverandører av finanstjenester til telekomselskaper – har satt bort transaksjonskommunikasjon i stor skala til Rotaform i opptil 25 år. Rotaform har bygget opp tillit og vunnet et sterkt omdømme ved stadig å utvikle seg for å forbedre servicen, noe som har gitt større effektivitet, fleksibilitet og kortere ledetider.

MÅL

De siste 20 årene har kundeopplevelsen blitt et viktig konkurransefortrinn i modne markeder, men fordi dette er et landskap som utvikler seg raskt er det utfordrende å holde seg i forkant av kundenes forventninger. Utviklingen av digital teknologi har lagt press på bedrifter om å tilpasse seg raskt ved å tilby digitale kommunikasjonskanaler og levere en raskere og mer interaktiv opplevelse.

Som leverandør av kundekommunikasjon måtte Rotaform holde seg i forkant av den digitale transformasjonen og innovasjonen innen kundekommunikasjon, slik at de kunne tilby kundene sine den beste servicen. Rotaform trengte å finne en partner som kunne tilby markedsledende teknologi, og som kunne gjøre Rotaform i stand til å fortsette å utvikle seg i takt med landskapet av kundeopplevelser.

«Det vi ser, er at kundene våre går over fra batchbehandling til digital trykk ved behov.»

Rotaform Case Study from Canon video

Hvorfor Canon

  • Canon samarbeider med flere ulike leverandører av kundekommunikasjon (CCM/CXM) enn noen annen forhandler, og har et langvarig samarbeid med Quadient, som er en av de fremste på området.

  • Canon har over ti års erfaring med å implementere løsninger for kundekommunikasjon i stor skala, og er en bransjeekspert innen prosessteknologi og utrulling av disse løsningene.

  • Canon hadde ressursene og arbeidskraften til å levere implementering og støttetjenester via prosjekter eller utlån av ansatte.

  • I tillegg er Canon en ledende produsent av maskinvare for profesjonelle utskrifter. Dette gjorde at Rotaform lett kunne investere i et komplett økosystem av teknologi for å støtte virksomheten – fra løsninger for å administrere og opprette kundekommunikasjon til maskinvare for å fysisk produsere den.

CANONS ROLLE

Rotaform har allerede lang erfaring og ekspertise når det gjelder å administrere kundekommunikasjon, så Canon fungerte som en pålitelig partner og benyttet egen ekspertkunnskap og nære forbindelser med leverandører for å hjelpe Rotaform med å nå målene sine.
Rotaform Case Study from Canon
  • IMPLEMENTERING

    Canon støttet den første distribusjonen og implementeringen av nye teknologier

  • KONSULENTVIRKSOMHET

    Canon hadde en rådgivende rolle for Rotaform og ga råd om fremtidige utviklingsplaner

  • LØSNINGSADMINISTRASJON

    Hvis Rotaform opplevde utfordringer med løsningene, hjalp Canon til med å feilsøke og identifisere problemet

  • INNFLYTELSE

    Som langvarig Quadient-partner kunne Canon fungere som et mellomledd mellom dem og Rotaform, og lytte til og videreformidle Rotaforms behov, og dermed bidra til å påvirke og forme produktplanen til Quadient

  • MER ENN PROGRAMVARE

    I tillegg til programvare investerte Rotaform også i en rekke profesjonelle blekkskrivere fra Canons ColorStream-, VarioStream- og VarioPrint-serier. Disse enhetene gjorde det mulig for Rotaform å produsere kundekommunikasjon av høy kvalitet for å dekke kundenes behov for direktereklame.

    Canon har et komplett økosystem av maskinvare, programvare og tjenester som til sammen utgjør tilbudet av digitale transformasjonstjenester. Disse komponentene samarbeider om å forbedre integreringen av papir og digitalt, slik at man sømløst samler digitale og manuelle prosesser.

    Som Canon-partner har Rotaform tilgang til dette økosystemet av nyskapende teknologier, noe som gjør det mulig for dem å støtte kundenes kontinuerlige digitale transformasjonsreise og fortsette å utvikle seg for å dekke behovene deres.

    Innovative technologies from Canon in use

    UTVIKLER SEG MED MARKEDET

    Rotaforms kunder var i økende grad på utkikk etter mer direkte kontroll over kommunikasjonen, slik at de kunne gjøre endringer raskt. Canon har hjulpet Rotaform med å utvikle tilbudet sitt over tid, noe som gjør sluttbrukerne stadig mer selvstendige.

  • FRA PAPIR TIL DIGITALT

    Rotaform gikk først over til Quadient Inspire-plattformen med Canon som implementeringspartner. Teknologien gjorde det mulig for Rotaform å samle data fra flere kundekilder for å skape en effektiv transaksjonskommunikasjon både for trykk og digitalt.

  • GIR KUNDEN KONTROLL

    Rotaform introduserte Quadient Inspire Interactive, som gjorde det enkelt for forretningsbrukere å tilpasse transaksjonsmeldinger uten innblanding fra Rotaform. Den nye løsningen gjorde det raskere for Rotaforms kunder å gjøre obligatoriske endringer i kundekommunikasjonen, slik at man tok hensyn til de nyeste lovene og forskriftene.

  • RASKERE ARBEIDSFLYT

    For å forberede seg på fremtiden utviklet Rotaform en skyplattform og flyttet virksomheten til dette miljøet. Plattformen ga kundene bedre tilgang til arbeidsflytene for kundekommunikasjon, slik at de kunne gå gjennom og godkjenne innholdet direkte. Samtidig kunne Canon støtte Rotaform i å integrere Quadient Inspire Scaler. Løsningen støttet enklere integrering mellom kundenes datakilder og Rotaforms systemer. Istedenfor å måtte planlegge daglige eller ukentlige kommunikasjonskjøringer kunne brukerne nå opprette meldinger ad hoc når de trengte dem.

  • PERSONLIG TILPASSET KAMPANJEINFORMASJON

    Canon hjalp Rotaform med å introdusere en ny funksjon for å utvide kundenes redigeringsmuligheter ytterligere ved hjelp av en Quadient Inspire Interactive-modul. Med det samme grensesnittet kunne bedriftsbrukere nå redigere kommersielle kundemeldinger – for eksempel nyhetsbrev på e-post – og transaksjonsbaserte meldinger. Dette gjorde at de kunne sende ut mer effektive kampanjer som var skreddersydde basert på kundenes interesser.

  • SELVSTENDIGHET FOR FLERE BEDRIFTSBRUKERE

    I siste utgave ga Canon og Rotaform en større andel bedriftsbrukere muligheten til å opprette kommunikasjon selv. Takket være en annen Quadient Inspire Interactive-modul kunne flere ansatte med kundekontakt nå opprette sin egen kundekommunikasjon ved behov – istedenfor å måtte sende en forespørsel internt eller via Rotaform. De har nå full kontroll over annonseinnholdet og eventuelle nødvendige endringer, slik at de kan levere raskere til markedet.

  • CANONS ROLLE

    • RÅDGIVNING OG EKSPERTISE

      Canon har etablert erfaring innen administrasjon av kundekommunikasjon, inkludert mange års dokumentert suksess med å implementere løsningene for kundekommunikasjon i stor skala. Resultatet av dette er at Canon kunne gi ekspertveiledning og rådgivning for å hjelpe Rotaform med å nå strategiske mål.

    • DEN BREDESTE PORTEFØLJEN PÅ MARKEDET

      Canon er en uavhengig leverandør av mer programvare for kundekommunikasjon enn noen av konkurrentene sine, og har nære relasjoner til bransjeledere som Quadient. Siden Canon har mange års erfaring med disse teknologiene, kan de støtte Rotaform bedre og raskere finne gode løsninger på alle problemer.

    • MASKINVARE AV HØY KVALITET

      Canon er kjent for profesjonell skrivermaskinvare, og Rotaform ble imponert over utskriftskvaliteten og påliteligheten til Canon-enhetene, som gir høy oppetid og gjør at Rotaform kan fremstille trykt kommunikasjon av høy kvalitet til kundene sine.

    • ETT ENKELT KONTAKTPUNKT

      Canon fungerer som ett enkelt kontaktpunkt for Rotaform for rådgivning, støtte eller implementering – for egen teknologi og partnernes. Dette gjorde at Rotaform kunne overlate feilsøkingsprosessene til Canon istedenfor å måtte engasjere flere leverandører.

    «Vi utfordrer Canon ofte, og de gjør en god jobb med å svare med råd, implementering og kunnskapsoverføring, slik at vi kan oppnå enda mer selv. Det har fungert veldig bra i over 16 år!»

    BESLEKTEDE PRODUKTER OG LØSNINGER

    • Dokumentkomposisjon og levering

      Setter forretningsbrukere i stand til å produsere og levere databasert kommunikasjon raskt.

    • Automatisering av dokumentproduksjon

      Automatiserer og sentraliserer produksjonen av forretningskritiske dokumenter.

    • Kundekommunikasjon

      Hjelper kundene dine med å skille seg ut i en konkurransepreget verden.

    Finn ut hva kommunikasjonsløsningene våre kan gjøre for bedriften deres.