VELKOMMEN TIL DECORATE-IT, CANON SETTER FOKUS PÅ INTERIØR OG DEKOR!

Onsdag. 2. april kl. 10.00 -15.00
Arrangementet er gratis, og holdes på Canon Norges hovedkontor, Hallagerbakken 110, Oslo

Vi serverer lunsj og forfriskninger.

Dekor og utsmykning er det eldste fagområde vi kjenner. Ny teknologi åpner for nye muligheter.

Vi ønsker å omgi oss med det som er vakkert og funksjonelt samtidig som det skal vise noe av vår identitet. Dette er noe som stadig er i endring. Vi påvirkes av trender og inntrykk fra mennesker vi ser opp til, samtidig som vi er opptatt av bærekraft og ressursbruk.

Onsdag 2. april ønsker vi å diskutere utsmykning i en bred kontekst. Vi har invitert noen av landets fremste eksperter til å diskutere tre hovedtemaer:

· Tenke nytt med interiør som gjenspeiler unik identitet. Hvordan få det til?
Jorunn Tharaldsen innleder til temaet og har samlet et kunnskapsrikt fagpanel til spennende diskusjon.

· Hvilke muligheter støtter interiørarkitekten på rundt ombruk og holdbare løsninger?
Kristine Storeide har vært engasjert i flere rehabiliteringsprosjekter og vil diskutere spennende innfallsvinkler med et kompetent panel.

· Å forlenge merkevarebyggingen gjennom interiørdesign kan være en effektiv måte å styrke visuell identitet og merkevare.
Trond Blindheim, en av Norges fremste på merkevarebygging og rektor på Høyskolen Kristiania vil guide oss igjennom en inspirerende debatt.

Fiori_decorate_it

Foto: Lars-Ingar Bragvin Andresen / Texas Reklamebyrå

Noen av ekspertene som kommer for å dele sin ekspertise er:

Jorunn Tharaldsen er trendforsker og CEO for NBKF, samt med-grunnlegger av Dusty, Vidipix og Dusty Collab. Hun har bakgrunn som freelancer for norsk presse og har jobbet som rådgiver og kreativ leder innen konsept- og produktutvikling, med fokus på byggkeramikk og grafisk industri.

Kristine Storeide er interiørarkitekt hos Metropolis Arkitektur og Design, og kjent for sine langtidsholdbare løsninger og personlige interiørdesign. Hun skaper interiør som reflekterer personlige verdier og identitet, og inspirerer andre til å tenke langsiktig og miljøvennlig i sine designvalg.

Trond Blindheim er en norsk sosiolog og dosent ved Høyskolen Kristiania. Han har spesialisert seg på markedsføring, forbrukeradferd og merkevarebygging, og har skrevet flere bøker og artikler innenfor disse områdene. Blindheim har også erfaring fra reklame- og mediebransjen som tekstforfatter og strategidirektør.

Kriss Daatland har en lang karriere innen interiørjournalistikk og er redaktør for Bonytt, samt en rekke andre av forlaget Storyhouse Egmonts bolig- og interiørtitler. Hun har fokus på å gi et bredt publikum ideer, tips og kunnskap for å kunne skape et personlig og unikt hjem, samt å presentere nyheter innen design, arkitektur og boligtrender. Daatland sitter i Norsk Designindustris jury for designpriser og har også påvirket et interiørinteressert publikum gjennom sosiale medier, podkasten Bonytts interiørprat, foredrag og kursvirksomhet.

Astrid Maria Sætren har jobbet som produksjonsdesigner i filmbransjen i over 25 år og har skapt utallige stemningsfulle miljøer som visuelt underbygger og forsterker karakterene, historiene og følelsene som blir formidlet gjennom kamera. Hun designer interaktiv scenografi for eventer og konserter og jobber også som interiørarkitekt. Hun har vært designer på Tid for hjem i en årrekke og er nå aktuell som interiørekspert i TV-serien Fjellhytta hvor hun hjelper deltagerne med å finne sin indre designer.

Anne Bråtveit har over 15 års erfaring som fotograf med spesialisering innen interiør, og har i løpet av karrieren jobbet tett med produsenter, interiørarkitekter og arkitekter for å formidle estetiske og tidløse uttrykk gjennom sitt kamera. Hennes lidenskap for foto som utsmykking har vokst naturlig ut fra dette arbeidet, og her deler hun sine tips om hvordan foto kan styrke og fremheve bedriftens identitet.

Ellen Harbo er en anerkjent grafisk designer og grunnlegger av Sorbé. Hun er kjent for sin unike evne til å identifisere og fremheve de detaljene som gjør en forskjell i merkevarebygging. Gjennom sitt arbeid har hun designet servicer og utviklet visuelle konsepter for flere kjente hoteller og restauranter, noe som har bidratt til å styrke deres merkeidentitet og tiltrekningskraft.

Du vil få se eksempler på:

• Tapet og veggdekor

• Taktile dekorative mønstre

• Foto og kunst

• Rehabilitering og re-design

• Bruk av folier innen interiør

• Tradisjonelle materialer i utradisjonell bruk

AGENDA:

Velkommen

Kl. 10.05 Jorunn Tharaldsen - Med nye øyne (Hvorfor tenke digitalt?)
Kl. 10.45 Paneldebatt: «Med nye øyne»​

Lunsj

Kl. 12.30 Kristine Storeide - Ombruk med redesign​
Kl. 13.00 Paneldebatt: «Ombruk»​

Pause

Kl. 13.45 Trond Blindheim - Konsepter med merverdi
Kl .14.15 Paneldebatt: «Merkevarebygging»​

Oppsummering

Trenger du hjelp til noe annet?