Vanlige spørsmål
Har du et spørsmål? Her er svar på noen av de mest populære spørsmålene om dette spesialtilbudet
Når vil jeg motta tilbakebetalingen?
Vi tar sikte på å utstede en bankoverføring innen 28 dager etter mottak av et gyldig tilbakebetalingskrav med medfølgende dokumentasjon. Når kravet er godkjent, mottar du en e-post som bekrefter at du ikke trenger ytterligere dokumentasjon, og kravet blir behandlet innen 28 dager.
Hvordan vil jeg vite at kravet mitt er forsinket på grunn av feil eller manglende informasjon?
Det finnes to alternativer:
- Du kan kontrollere statusen på kravet ditt her ved å angi kravreferansenummeret ditt (nummeret øverst til høyre i bekreftelsen du fikk tilsendt på e-post da du sendte inn kravet).
- Hvis du vil ha mer detaljert informasjon, eller hvis det er et problem med kravet ditt, kan du klikke her og bruke de personlige påloggingsopplysningene dine som ble sendt til deg tidligere via e-post da vi mottok kravet.
Hvordan vil betalingen vises på min kontoutskrift?
Tilbakebetalinger utføres av leverandøren vår, og betalinger refereres alltid til som «Canon». Se etter denne referansen i bankkontoen din.
Hvorfor krever banken min overføringsgebyrer?
Vi overfører det nøyaktige tilbakebetalingsbeløpet i lokal valuta, og vi prøver å bruke lokale banker der det er mulig, for å unngå mottakerkostnader. Canon kan imidlertid ikke holdes ansvarlig for ekstra kostnader som kreves av banken din, og du må kontakte dem selv hvis dette skjer.
Hvordan vet jeg når betalingen blir fullført?
Når kravet er godkjent, ordner vi tilbakebetalingen, og du mottar en e-post med informasjon om at pengene er på kontoen din. Du kan kontrollere statusen på kravet ditt her ved å angi kravreferansenummeret ditt.
Jeg betalte for produktet med et kredittkort, så hvorfor kan ikke betalingen min bare refunderes tilbake til samme kredittkort?
Canons tilbakebetalinger kan bare gjøres via bankoverføring fra banken vår til det personlige bankkontonummeret du oppga ved registrering.
Må jeg betale skatt eller kan jeg kreve tilbake merverdiavgift på refusjon?
Du er ene og alene ansvarlig for å betale eventuelle skatter som kreves etter loven. Canon kan ikke gi råd om eventuelle prosedyrer for tilbakebetaling av skatt. Ta kontakt med dine lokale skattemyndigheter for råd.
Hvilke formater kan brukes for å laste opp kjøpsbevis når jeg sender inn krav om tilbakebetaling, og er det noen størrelsesbegrensninger?
Du kan bare laste opp JPG-, TIF- og PDF-filer, og filen skal ikke være større enn 4 MB. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du gjør dette, kan du se videoen om opplasting av dokumenter, som du finner på registreringsskjemaet for kampanjen.
Du kan ikke søke om tilbakebetaling via post – kampanjen er kun på Internett.
Hva gjør jeg hvis noe av den registrerte bankkontoinformasjonen min er endret siden første gang jeg registrerte meg for kampanjen og jeg må oppdatere denne informasjonen?
Du kan når som helst oppdatere bankkontoinformasjonen din her ved å bruke påloggingsdetaljene du har mottatt på e-post. Hvis det er nært opptil utbetalingsdatoen din, bør du ta kontakt med Sales Promotion per e-post, cashback@claim-lookup.com, eller informere oss.
Jeg har bestilt et Canon-produkt innenfor datoene som er angitt for kampanjen, men det ankommer eller leveres av forhandleren etter de gyldige kampanjedatoene. Kan jeg fortsatt søke på denne kampanjen?
Ja. Ta vare på ordrebekreftelsen du har (som gjelder for datoene for kampanjeperioden), og send den sammen med fakturaen når du fyller ut søknaden om tilbakebetaling. Vi tillater en overgangsperiode på én måned etter siste kjøpsdato, slik at du får sendt inn dokumentene.
Jeg var ikke klar over denne kampanjen og jeg kjøpte et produkt noen uker før/etter de spesifikke kampanjedatoene. Kan Canon gjøre et unntak og gi meg refusjon for mitt kjøp?
Du kan dessverre bare søke på kampanjen hvis produktet ble kjøpt i tidsrommet som er oppgitt i vilkårene og betingelsene.
Hvilket produkt må jeg allerede eie for å være kvalifisert for denne kampanjen?
I korthet inkluderer begrensningene følgende:
- Produkter som ikke inngår i kampanjen (se her for fullstendig liste over produkter i kampanjen)
- Produkter kjøpt utenfor kampanjeområdet
- Produkter som er forfalsket eller krenker åndsverksrettighetene til selskaper i Canon-gruppen på noen som helst måte (herunder «parallelle/grå» produkter, som er ekte Canon-produkter som blir solgt utenfor det beregnede markedet til redusert pris). Klikk her for å få mer informasjon.
Hvilke kampanjeprodukter er ikke inkludert i denne tilbakebetalingen?
I korthet inkluderer begrensningene følgende:
- Produkter som ikke inngår i kampanjen
- Produkter som er kjøpt utenfor kampanjeperioden eller utenfor kampanjeområdet
- Brukte, renoverte eller reparerte produkter, eller produkter som er forfalsket eller krenker åndsverksrettighetene til selskaper i Canon-gruppen på noen som helst måte (herunder «parallelle/grå» produkter, som er ekte Canon-produkter som blir solgt utenfor det beregnede markedet til redusert pris). Klikk her for å få mer informasjon.
- Produkter som er kjøpt utenfor EU.
- Produkter som er kjøpt fra Amazon, eBay eller andre tredjepartsforhandlere.
Med dette menes hvordan du opprinnelig kjøpte produktet.
Hvor er produktets serienummer?
Gå til denne linken for å se hvor serienummeret befinner seg på ditt produkt / dine produkter. Serienummeret er ikke det samme som EAN-/strekkoden. Du finner serienummeret på kamerahuset til produktet ditt.
Hvorfor kan jeg ikke logge på kundeportalen for å spore kravet mitt?
Det kan være av en av flere grunner:
- Bruk påloggingsinformasjonen som vi sendte til deg via e-post da du sendte inn kravet. Hvis du ikke har mottatt e-postmeldingen, kan du se i søppelpostmappen.
- Påloggingsinformasjonen skiller mellom store og små bokstaver, så du må sørge for at du skriver den inn nøyaktig (med store/små bokstaver).
- Hvis du har glemt passordet, kan du tilbakestille passordet ditt her