De beste hybride RF-objektivene til neste økt
Dette kan være de beste kameraobjektivene til profesjonelle videoer og stillbilder av utmerket kvalitet. Utforsk de viktigste egenskapene og fordelene ved hybridserien av zoomobjektiver og primærobjektiver – som dekker en rekke brennvidder med L-seriens ytelse og holdbarhet.
Hybrid RF-objektivserie
-
Hybrid RF
RF 24-105mm F2.8L IS USM Z
Et veldig allsidig 24–105 mm standard zoomobjektiv som kombinerer kompromissløs hybridteknologi og -funksjoner med eksepsjonell skarphet – perfekt for video eller stillbilder. -
Hybrid RF
RF 70-200mm F2.8L IS USM Z
Et profesjonelt 70–200 mm telefotoobjektiv for filmproduksjon og stillbilder, med en rask og klar blenderåpning på f/2,8 og ekstra rekkevidde for ulike fotograferingsscenarioer. -
Hybrid RF
RF 24mm F1.4L VCM
Vær kunstnerisk for å få eksepsjonell bildekvalitet i stillbilder eller video med vidvinkel. -
Hybrid RF
RF 35mm F1.4L VCM
Et lett og profesjonelt hybridobjektiv med vidvinkel for kreative stillbilder og video. -
Hybrid RF
RF 50mm F1.4L VCM
Et profesjonelt hybrid standardobjektiv for kreative stillbilder og videoer.
Fordeler for profesjonell video
Bildekvaliteten er eksepsjonell med minimal fokuspusting og med elektronisk parfokal ytelse, mens nyttige ting som manuell irisring og lik størrelse på zoom- og primærobjektiver gjør det svært raskt og enkelt å bytte objektiver i riggen. Få kontroll over utseendet på opptakene med rask, konstant maksimal blenderåpning og jevn AF ved fokusering.
Benytt deg av EOS R-systemets fordeler i virksomheten din.
Finn ut hvordan det speilløse kamerasystemet vårt kan hjelpe deg med å øke forretningspotensialet med sømløs integrasjon av både bilder og videoer i flere bransjer.
Utmerket ytelse for stillbilder
Med hybride RF-objektiver kan du forvente utrolig ytelse fra kant til kant – takket være avansert objektivdesign, fordelene ved RF-fatning og konstant blenderåpning på opptil F1.4. Raskt og nøyaktig autofokus leverer bildet du vil ha, gang på gang. Nyttige funksjoner som tilpassede knapper, likt kontrolloppsett, L-seriens holdbarhet og lave vekt sørger for at du leverer dag etter dag.
Hybridkameraer og hybridobjektiver
Det finnes allerede kameraer som leverer høy ytelse for både stillbilder og video: Cinema EOS R5 C og EOS R5 Mark II er et godt eksempel på Cinema EOS-funksjoner kombinert med eksepsjonell AF og mange andre stillbildefokuserte egenskaper.
Delen Vanlige spørsmål
-
I denne sammenhengen betyr hybridobjektiver at de er laget for både videofilming og stillbildefotografering. De er utviklet for profesjonelle fotografer som ønsker seg objektiver av utmerket kvalitet som også har nyttige funksjoner.
-
Canons hybride RF-objektiver er basert på Canons standard RF-objektivdesign, men har også tilleggsfunksjoner og funksjoner fra Canons serie av Cinema-/videoobjektiver, noe som vil appellere ekstra til dem som også filmer. Dette omfatter blant annet en IRIS-ring med jevn bevegelse, 11-bladers rund blenderåpning, optisk designet undertrykkelse av fokuspusting, jevn og nesten lydløs AF, intern zoommekanisme (zoom-objektiver), samme dimensjoner med samme ring-/knappelayout for zoom-objektiver og for primærobjektivene, elektronisk parfokal ytelse (zoom-objektiver) og Power Zoom-adaptere som ekstrautstyr til zoom-objektiver, noe som gir jevne, profesjonelle zoom- og fjernstyringsalternativer. Alt dette bidrar til å gi brukeren bedre kontroll og til et mer profesjonelt utseende ved videoopptak.
-
De er ikke så forskjellige som man kanskje skulle tro, og har god kontroll på fokuspustingen takket være det optiske designet, i tillegg til en konsistent størrelse og kontrollringposisjoner som bidrar til enkelt riggbytte i en travel produksjon. Cine Prime-objektivene er helt mekanisk konstruert, mens hybridobjektivene tilbyr litt elektronisk hjelp for å spare vekt og kostnader. Bildekvaliteten og fargegjengivelsen i hele utvalget av objektiver holdes selvfølgelig konsistent.
-
På alle hybridobjektiver er den optiske ytelsen avgjørende for høy bilde- og videoytelse.
Men moderne prosesser for objektivdesign benytter seg også av de nyeste tilgjengelige metodene innen elektronisk korrigering og etterbehandling. Disse metodene er noen ganger den beste måten å korrigere visse typer optiske avvik og forvrengninger på, og det er gjerne bedre å bruke dem fremfor å gjøre en endring i det optiske designet, som ikke alltid kan oppnå resultater av samme høye kvalitet. Med en kombinasjon av optiske, mekaniske og elektroniske (digitale) korrigeringsmetoder blir ytelsen maksimert, og størrelsen, vekten og prisen på objektivet reduseres. Slike korrigeringer foretas enten i sanntid eller i etterbehandlingen (i en RAW-arbeidsflyt) og skal være fullstendig gjennomsiktige for deg og gi et resultat som overgår forventningene. Hvis du jobber med RAW-filer i en tredjeparts behandlingsprogramvare, kan det hende at du må finne den relevante oppdateringen til plugin-moduler eller konverteringsprogramvare, slik at den elektroniske korrigeringen utføres på en gjennomsiktig måte. -
En teknologi som brukes på hybride RF-zoomobjektiver, og som benytter Dual Nano USM-motorer til å opprettholde skarpt fokus på motivet ved zooming i manuell fokusmodus. Cinema-objektiver er mekanisk koblet for å fungere på samme måte, og disse objektivene gir den beste direkte fokuskontrollen, men de koster mye mer.
-
De hybride RF-zoomobjektivene har en optisk bildestabilisator som er effektiv til både video og stillbilder. Primærobjektivene er kompakte og lette og har ikke optisk bildestabilisator. Ved mye større brennvidde er det interessant å merke seg at IBIS-utstyrte kamerahus er mer effektive (og spiller en større rolle) når det gjelder å holde bilder og videoer skarpe, enn hva objektivbasert IS er.
-
Filtertrådens diameter på de to zoomobjektivene er 82 mm, mens filtertrådens diameter på primærobjektivene er 67 mm. Bredere primærobjektiver har en ekstra filterholder bak for å unngå koma (aberrasjon) i hjørnene eller kantene på stjernebilder.
-
De hybride zoomobjektivene har en nærgrense på 45 cm, mens primærobjektivene har en nærgrense på 20–45 cm avhengig av objektivet.