4.1 Et CPS-medlemskap gir deg ulike fordeler – som utvidet reparasjon, service og utlån som tilbys av Canons egne profesjonelle servicesentre («PSC-er») i hele Europa, som befinner seg i Frankrike, Tyskland, Italia, Spania, Sverige og Storbritannia, tilgang til Canons dedikerte prioriterte kundestøtteavdeling for CPS, tilleggsinformasjon om Canons foto- og videoprodukter og -tjenester, produktstøtte for akkrediterte fagfolk ved store globale arrangementer og invitasjoner til medlemsarrangementer eller spesialtilbud fra Canon og våre partnere.
4.2 Vi tilbyr dette CPS-medlemskapet til fagfolk og bedriftskunder i følgende «CPS-land»: Østerrike, Belgia, Tsjekkia, Frankrike, Finland, Danmark, Tyskland, Ungarn, Irland, Italia, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal, Norge, Slovakia, Spania (bare fastlandet), Sverige og Storbritannia (bare fastlandet).
4.3 Vi tilbyr ulike nivåer for CPS-medlemskap, og nivåene du kan abonnere på, vil avhenge av produktpoengene (definert i paragraf 11.2 i disse vilkårene) du har oppnådd på grunnlag av de registrerte, kvalifiserte produktene du eier, og abonnementsavgiften du er villig til å betale. CPS-medlemskapene er Silver, Gold, Platinum og Corporate (som består av tre nivåer – A, B og C). Du finner en fullstendig forklaring på CPS-medlemskapsnivåene i paragraf 11.2.
4.4 Hvis du blir godkjent for CPS-medlemsprogrammet av Canon, vil Canon gi deg fordelene som tilsvarer CPS-medlemskapsnivået du har valgt, som beskrevet i delen Fordeler (paragraf 11) nedenfor. Hvis bedriften din ønsker å oppgradere eller nedgradere medlemskapsnivået, må du søke om ønsket nivå på CPS-abonnementssiden for bedriftskontoen din. Endringer i CPS-medlemskapsnivået ditt vil bare skje etter at den gjeldende abonnementsperioden utløper, og hele beløpet for den nye oppgraderte eller nedgraderte CPS-medlemsavgiften vil bli belastet deg.
4.5 CPS-medlemskortet ditt og CPS-abonnementssiden for bedriftskontoen din inneholder CPS-medlemsnummeret ditt. Dette CPS-medlemsnummeret må oppgis av alle utpekte «superbrukere» eller «brukere» av bedriftskontoen når du bruker noen av CPS-fordelene, for eksempel å be om reparasjon eller service, tilgang til arrangementer eller tilbud.