Critical document Gov hero

Canons europeiske projektorgaranti

Finn ut alt du trenger å vite om Canons europeiske projektorgaranti.

Canons europeiske projektorgaranti

Dette er en kommersiell sluttkundegaranti som tilbys av Canon Europa N.V., Bovernkerkerweg 59, 1185 XB, Amstelveen, Nederland («Canon») til sluttkunder som kjøper Canon-projektorer til egen bruk, men som ikke agerer som forbrukere under den lokale lovgivningen i landet der projektorene er kjøpt.


Hvis du er en forbruker, har du ikke rett til denne garantien, men forbrukerens lovfestede rettigheter under det gjeldende nasjonale lovverket vil gjelde for deg.


Disse vilkårene og betingelsene og det tilhørende tilbudet skal administreres i samsvar med den relevante lovgivningen i England og Wales og er underlagt den eksklusive jurisdiksjonen i domstolene i England og Wales.


Canons europeiske projektorgaranti er sammensatt av ulike tjenestetilbud, og tilbudet som gjelder for deg, er avhengig av hvor du bor, hva slags projektor du har kjøpt og når du kjøpte produktet. Vi tilbyr følgende garantier:


  • Verkstedgaranti
  • Utvidet garantiordning for projektor

Canon-projektorer som er ment for salg og kjøpt innenfor det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS, det vil si EU, Island, Liechtenstein, Norge) eller i Sveits og Storbritannia («territoriet»), er dekket av Canons europeiske projektorgaranti. Canon garanterer at dersom den nye projektoren viser seg å være defekt innenfor den gjeldende garantiperioden, skal feilen rettes opp kostnadsfritt (vilkår og betingelser gjelder – se nedenfor). Canons utvidede garantiordning for projektor har ytterligere territoriale begrensninger og projektorbegrensninger. Du finner mer informasjon i delen om Canons utvidede garantiordning for projektor nedenfor.


For ethvert produkt utenfor gjeldende garantivilkår eller -periode og for skader eller reparasjoner som ikke dekkes av garantien, er en kostnadsbelagt reparasjonstjeneste tilgjengelig hvis du returnerer projektoren til et av Canons autoriserte servicesentre.


Denne garantien er ditt eneste og eksklusive rettsmiddel, og verken Canon, dets datterselskaper eller andre medlemmer av den europeiske projektorgarantien er ansvarlig for tilfeldige skader eller følgeskader ved brudd på noen uttrykt eller underforstått garanti for dette produktet.


Forlenget tre års lampegaranti er ikke lenger tilgjengelig. Gå til kampanjesiden for projektorer for å få ytterligere informasjon.

Vilkår og betingelser

Les det relevante garantitilbudet nedenfor for å se fullstendige vilkår og betingelser.

Verkstedgaranti

Canon garanterer at maskinvaren til denne projektoren skal være i god stand under garantiperioden. Hvis det oppstår feil på maskinvaren under garantiperioden, skal maskinvaren repareres uten kostnad på et Canon-autorisert servicesenter i et medlemsland.


Verkstedgarantien gjelder for Canon-produkter, laget for og kjøpt innenfor EØS-området eller i Sveits og Storbritannia.


Denne gratistjenesten gis kun etter fremlegging av den originale fakturaen/kvitteringen som ble gitt til sluttkunden av selgeren.


Canon forbeholder seg retten til å erstatte den defekte projektoren med en annen tilsvarende projektor som er av samme eller bedre kvalitet som det defekte produktet, i stedet for å reparere det defekte produktet.

  • Avhengig av projektoren er garantien gyldig i tre til fem år fra kjøpsdatoen (mer informasjon nedenfor). I tillegg kan enkelte modeller ha bruksbegrensninger. Alle lamper leveres med en 90 dagers garanti. Du finner mer informasjon under delen om berettigelse.

  • Garantitjenesten er bare tilgjengelig i Canons autoriserte servicesentre.

    Alle kostnader knyttet til sikker transport av projektoren til og fra Canons autoriserte servicesenter skal dekkes av sluttkunden. Hvis projektoren har blitt flyttet til et land som ikke er medlem av Canons europeiske projektorgaranti, må projektoren returneres til landet der den ble kjøpt, for reparasjon.

  • Medlemmene av Canons europeiske projektorgaranti er de landene der verkstedgarantien kan benyttes.

    Ta kontakt med det aktuelle medlemmet av den europeiske projektorgarantien hvis du ønsker ytterligere informasjon om denne garantien.

  • Garantien dekker ikke følgende:

    • forbruksartikler,
    • – beslektet programvare
    • deler som er utsatt for slitasje (f.eks. panel, optisk filter, lamper, luftfilter), eller tilbehør og ekstrautstyr (for eksempel objektiver, batterier, fjernkontroll, braketter osv.) som brukes sammen med produktet
    • feil forårsaket av modifikasjoner utført uten Canons godkjenning, eller reparasjoner/modifikasjoner/rengjøring utført på et servicesenter som ikke er autorisert av Canon
    • kostnader som oppstår ved at Canon-autoriserte servicesentre gjør tilpasninger eller endringer av en projektor som er nødvendig for at landets bestemte tekniske spesifikasjoner eller sikkerhetsstandarder skal oppfylles, eller eventuelle andre kostnader som oppstår grunnet justering av projektoren som et resultat av at eventuelle spesifikasjoner har blitt endret etter levering av produktet
    • skade som skyldes det faktum at en projektor ikke overholder de landsspesifikke standardene eller spesifikasjonene i et annet land enn der produktet er kjøpt

    Garantireparasjonstjenesten gjelder ikke hvis skaden eller defektene er forårsaket av

    • uriktig bruk, overdreven bruk, håndtering eller betjening av projektoren slik det refereres til i brukerhåndbøkene og/eller relevante brukerdokumenter, inkludert, men ikke begrenset til, uriktig oppbevaring, fall, kraftige støt, korrosjon, smuss og vann- eller sandskader
    • skader som er en direkte følge av bruk av reservedeler, programvare eller forbruksvarer (for eksempel lamper, objektiver eller batterier) som ikke er kompatible med produktet Du skal finne informasjon om kompatibilitet med din spesifikke Canon-projektor, på pakken, men kompatibilitet er garantert hvis du bruker original(e) reservedeler, programvare eller forbruksvarer fra Canon, ettersom disse har blitt testet. Det anbefales at du kontrollerer kompatibiliteten før bruk.
    • tilkobling av projektoren til utstyr som ikke er godkjent for tilkobling av Canon
    • utilstrekkelig innpakking av projektoren ved returnering av produktet til et autorisert Canon-servicesenter
    • Ulykker eller katastrofer eller andre omstendigheter som er utenfor Canons kontroll, inkludert, men ikke begrenset til, lynnedslag, vann, ild, offentlige uroligheter og dårlig ventilasjon.

    Garantireparasjoner under denne garantien inkluderer ikke periodiske kontroller eller andre vanlige vedlikeholdstjenester for projektorer.

  • Reparasjonstjenesten kan bli forsinket når den utføres utenfor landet der produktet ble kjøpt, i et land der produktet ennå ikke er til salgs, eller der det selges i en design som er unik for dette landet. Følgelig finnes visse reservedeler kanskje heller ikke på lager i reparasjonslandet.

    Canon påtar seg ikke noe ansvar for eventuelle andre krav, inkludert, men ikke begrenset til, tap av opptak og tap av data osv. som ikke er spesielt nevnt i denne garantien.

    Når du returnerer projektoren for å få garantitjenesten, må du pakke den inn svært godt, sikre den og legge ved fakturaen fra kjøpet samt en beskrivelse av feilen.

Sist oppdatert: 1. januar 2022

Vilkår for utvidet garantiordning for projektor

  • Den utvidede garantiordningen for projektor tilbys under den aktuelle garantiperioden, i tillegg til verkstedgarantien, for kvalifiserte XEED- og LX-projektorer kjøpt før 30. november 2021. Modeller kjøpt etter denne datoen, er bare kvalifisert for verkstedgarantien. Tjenesten gir sluttkunden en låneprojektor i det tidsrommet produktet blir reparert, under disse bestemte tilleggsvilkårene og -betingelsene.

  • Canon tilbyr låneprojektorer etter forespørsel fra sluttkunder som er i besittelse av denne garantien, eller selgeren, underlagt Canons standard lånevilkår, som er fastsatt her. Disse vilkårene anses for å være godtatt når sluttkunden tar imot låneprojektoren.

  • Sluttkunden eller selgeren må sørge for at alle gjenstander returneres i samme stand som de ble levert i, og er ansvarlige for eventuelle tap, skader eller tyveri av låneutstyr og kan bli forpliktet til å refundere Canon for reparasjon eller erstatning. Sluttkunder eller selgere bør vurdere å skaffe en passende forsikring som kan dekke alt av utstyr de låner.

  • Tjenesten dekker kun XEED- og LX-projektorer (inkludert medisinske modeller, men ikke tilpassede enheter). Se delen om berettigelse for å få mer informasjon. Den kan ikke overføres til andre projektorer, og den kan heller ikke erstattes av et pengebeløp.

  • Dette tilbudet gjelder bare for produkter som er laget for import og salg av Canon i EU-land og Island, Lichtenstein, Norge og Sveits. Det er bare mulig å opprette krav i henhold til den utvidede garantiordningen for projektor så lenge projektoren er kjøpt i et av disse landene.

  • Den utvidede garantiordningen for projektor er bare tilgjengelig i disse kvalifiserte landene:

    Belgia, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Irland, Italia, Latvia, Litauen, Luxembourg, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Slovakia, Spania, Storbritannia, Sveits, Sverige, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn og Østerrike.

  • Du må presentere bevis for kjøpet for å starte den utvidede garantiordningen for projektor. Canon forbeholder seg retten til å avslå gratis garantitjeneste (eller starte den utvidede garantiordningen for projektor) dersom de relevante dokumentene ikke kan fremskaffes, eller hvis informasjonen i dem er ufullstendig eller ugyldig.

  • Den utvidede garantiordningen for projektor kan enten startes av sluttkunden eller av selgeren som monterte produktet.

  • Alle forespørsler om å løse inn denne tjenesten må rettes til din lokale Canon-brukerstøtte over telefon.

  • En representant fra Canons brukerstøtte kan be om ytterligere informasjon for å fastslå årsaken til feilen, før låneproduktet sendes.

  • «Neste dag» betyr at dersom det er mulig, vil låneprojektoren leveres dagen etter du har sendt forespørselen, dersom du sendte forespørselen før 11.00, og to dager etter at du har sendt forespørselen dersom du sendte forespørselen etter 11.00, i helgen eller på en offentlig høytidsdag.

  • Sluttkunden eller selgeren må arrangere henting av den defekte enheten så snart låneprojektoren er mottatt.

  • Sluttkunden eller selgeren er ansvarlig for at låneprojektoren returneres til Canon innen fem dager etter at den reparerte enheten er returnert.

  • Under normale omstendigheter vil alle fraktkostnader bli dekket av Canon.

  • Canon vil ikke være ansvarlig for fjerning eller ny montering av den opprinnelige projektoren eller låneproduktet.

  • Disse vilkårene og betingelsene og det tilhørende tilbudet skal administreres og tolkes i samsvar med den relevante lovgivningen i England og Wales, og eventuelle tvister i forbindelse med den utvidede garantiordningen for projektor er underlagt den ikke-eksklusive jurisdiksjonen i domstolene i England og Wales.

Sist oppdatert: 1. januar 2022

Vanlige spørsmål

Under kan du se gjennom vanlige spørsmål som er relevante for kravene dine.

Vanlige spørsmål om verkstedgaranti

  • Generelt sett tilbyr Canon den europeiske projektorgarantien for produkter kjøpt i:

    Belgia, Bulgaria, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Hellas, Irland, Island, Italia, Kypros, Latvia, Litauen, Luxembourg, Malta, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spania, Storbritannia, Sveits, Sverige, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn og Østerrike.

    Se de fullstendige vilkårene og betingelsene for denne garantien.

  • For projektorgarantien som gjelder for europeiske land, vil et europeisk projektorgarantikort vanligvis følge med projektoren. Det kan se slik ut:

  • Det er ikke nødvendig å sende inn noe dokumentasjon til Canon for å registrere deg for den europeiske projektorgarantien. Når du ber om reparasjon eller erstatning i henhold til den europeiske projektorgarantien, må du alltid oppgi et gyldig kjøpsbevis (som inkluderer den opprinnelige kjøpsdatoen) overfor Canon for den aktuelle projektoren.

  • Når du ber om reparasjon eller erstatning i henhold til den europeiske projektorgarantien, må du alltid oppgi et gyldig kjøpsbevis (som inkluderer den opprinnelige kjøpsdatoen) overfor Canon for den aktuelle projektoren. Salgsfremmende garantitilbud kan være underlagt ytterligere krav. Se de spesifikke vilkårene og betingelsene i eventuelle kampanjetilbud (hvis aktuelt).

  • Generelt sett tilbys en tre eller fem års garanti for Canons projektorprodukter. Det finnes unntak. Du finner ytterligere informasjon under berettigelsesfanen.

  • Informasjon om den enkelte garanti som tilbys for hver projektor, er som regel i projektoresken. Generelt sett er produkter dekket av en garanti som gjelder for produktets spesifikke salgsregion. Det vil derfor være nødvendig å returnere produkter til den aktuelle regionen for å få en garantireparasjon. Canon tilbyr vanligvis ikke en global garanti med mindre det er spesielt nevnt for spesifikke produkter/regioner.

Vanlige spørsmål om utvidet garantiordning for projektor

  • Tjenesten tilbys under den aktuelle garantiperioden for kvalifiserte XEED- og LX-projektorer kjøpt før 30. november 2021.

    Se delen om berettigelse for å få mer informasjon.

  • Tjenesten er tilgjengelig i disse kvalifiserte landene:

    Belgia, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Irland, Italia, Latvia, Litauen, Luxembourg, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Slovakia, Spania, Storbritannia, Sveits, Sverige, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn og Østerrike.

  • Både sluttkunden og selgeren kan sette i gang prosessen når en feil på produktet blir funnet. Låneprojektoren vil bli levert når en ødelagt projektor har blitt analysert (underlagt de fullstendige vilkårene og betingelsene) og tilbudet om en låneenhet har blitt akseptert.

  • Sluttkunder eller selgeren bør kontakte den aktuelle lokale Canon-brukerstøtten. Canon vil registrere all relevant informasjon (f.eks. detaljer om mangler) og utføre undersøkelsene på første nivå av mulig årsak til problemet. Hvis feilen vedvarer, vil Canon-brukerstøtten på andre nivå kontakte sluttkunden eller selgeren. Hvis det påvises mangel og reparasjon anbefales, vil vi tilby en tilsvarende projektor (eller en projektor med bedre spesifikasjoner) som låneenhet.

  • Hvis det er mulig, vil låneprojektoren leveres dagen etter at du har sendt forespørselen, dersom du sendte forespørselen før kl. 11.00, og to dager etter at du har sendt forespørselen dersom du sendte forespørselen etter kl. 11.00, i helgen eller på en offentlig høytidsdag.

  • Låneprojektorer kan enten leveres til selgeren eller direkte til sluttkunden (hvis sluttkunden har de tekniske ferdighetene til å utføre monteringsarbeid).

  • Når du har mottatt låneprojektoren, er selgeren eller sluttkunden ansvarlig for at den mangelfulle projektoren returneres til Canon. Du vil motta fraktetiketter for den ødelagte projektoren, og den bør plasseres i fraktkartongen du har mottatt. Fraktselskapet må kontaktes for å avtale henting av den ødelagte projektoren så fort som mulig. Under normale omstendigheter dekkes alle fraktkostnader av Canon.

  • Selgeren eller sluttkunden er ansvarlig for at låneprojektoren returneres til Canon innen fem dager etter at den reparerte enheten er returnert. Du vil motta fraktetiketter for returnering av låneprojektoren, og den bør plasseres i fraktkartongen du har mottatt. Fraktselskapet må kontaktes for å avtale henting av låneproduktet. Under normale omstendigheter dekkes alle fraktkostnader av Canon.

  • Canon har ikke ansvaret for å fjerne den opprinnelige projektoren eller montere den på nytt. Dette er ansvaret til sluttkunden eller selgeren.

  • Canon vil ikke være ansvarlig for montering eller fjerning av låneprojektoren. Dette er ansvaret til sluttkunden eller selgeren.

  • Canon tilbyr låneprojektorer til sluttkundene eller selgerne deres underlagt Canons standard lånevilkår, som de anses å ha godtatt dersom de godtar tilbudet om en låneprojektor under den utvidede garantiordningen for projektor. Sluttkunden eller selgeren må sørge for at alle gjenstander returneres i samme stand som de ble levert i, og er ansvarlige for eventuelle tap, skader eller tyveri av låneutstyr og kan bli forpliktet til å refundere Canon for reparasjon eller erstatning. Sluttkunder eller selgere bør vurdere å skaffe en passende forsikring som kan dekke alt av utstyr de låner.

Kontaktinformasjon

Tabellen nedenfor viser hvilke land som tilbyr Canons europeiske projektorgaranti. Du finner mer informasjon i vilkårene og betingelsene i Canons europeiske projektorgaranti.


Land Kontaktinformasjon for kundestøtte
Østerrike Canon Østerrike
Belgia Canon Belgia (nederlandsk)
Canon Belgia (fransk)
Bulgaria Canon Bulgaria
Kypros Canon Kypros
Tsjekkia Canon Tsjekkia
Danmark Canon Danmark
Estland Canon Estland
Finland Canon Finland
Frankrike Canon Frankrike
Tyskland Canon Tyskland
Hellas Canon Hellas
Ungarn Canon Ungarn
Island +354 533 34 11

Beco
Irland Canon Irland
Italia Canon Italia
Latvia Canon Latvia
Litauen Canon Litauen
Luxembourg Canon Luxembourg
Malta Canon Malta
Norge Canon Norge
Polen Canon Polen
Portugal Canon Portugal
Romania Canon Romania
Slovakia Canon Slovakia
Slovenia Canon Slovenia
Spania Canon Spania
Sverige Canon Sverige
Sveits Canon Sveits (fransk)
Canon Sveits (tysk)
Nederland Canon Nederland
Storbritannia Canon UK

Berettigelse

Gå gjennom den relevante kategorien for informasjon om berettigelse.

Verkstedgaranti

Alle Canon-projektorer som er laget for og kjøpt innenfor det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS, det vil si EU, Island, Liechtenstein, Norge) eller i Sveits, er kvalifisert for kostnadsfri verkstedgaranti i tre år fra kjøpsdatoen (underlagt vilkår og betingelser).


Følgende modeller er imidlertid underlagt en annen garantiperiode som vist nedenfor:


Modell Garantiperiode
XEED 4K600Z Fem år eller 12 000 timer*
XEED 4K600STZ Fem år eller 12 000 timer*
XEED 4K6020Z Fem år eller 12 000 timer*
XEED 4K501ST Tre år eller 6 000 timer*
XEED 4K5020Z Fem år eller 12 000 timer*
XEED 4K6021Z Fem år eller 12 000 timer*
XEED WUX7500 3 år eller 6 000 timer*
XEED WUX7000Z  Fem år eller 12 000 timer*
XEED WUX6700 3 år eller 6 000 timer*
XEED WUX6600Z Fem år eller 12 000 timer*
XEED WUX6500 3 år eller 6 000 timer*
XEED WUX5800 3 år eller 6 000 timer*
XEED WUX5800Z Fem år eller 12 000 timer*
XEED WUX500ST Tre år eller 6 000 timer*
LX-MU500Z Fem år eller 12 000 timer*
LX-MH502Z Fem år eller 12 000 timer*
LV-HD420 Tre år eller 6 000 timer*
LV-X420 Tre år eller 6 000 timer*

*Uavhengig av hva som inntreffer først.

Utvidet garantiordning for projektor

Den utvidede garantiordningen for projektor tilbys under den aktuelle garantiperioden for kvalifiserte XEED- og LX-projektorer (bare i kvalifiserte land) kjøpt før 30. november 2021.


Kvalifiserte land for utvidet garantiordning for projektor


Følgende medlemsland av den europeiske projektorgarantien tilbyr den utvidede garantiordningen for projektor:


         
Østerrike Belgia Tsjekkia Danmark  Estland
Finland Frankrike Tyskland Ungarn Irland
Italia Latvia Litauen Luxembourg Nederland
Norge Polen Portugal Sveits Slovakia
Spania Sverige Storbritannia    

Kvalifiserte modeller for utvidet garantiordning for projektor


Følgende modeller er inkludert i den utvidede garantiordningen for projektor:

Merk: Garantiordningen gjelder ikke for tilpassede modeller.


XEED


     
XEED SX6000 XEED WUX400ST XEED WUX5800Z
XEED WUX450 XEED WUX450ST XEED WUX500ST
XEED WUX500 XEED WUX7500 XEED WUX5000
XEED WUX4000 XEED WUX7000Z XEED WUX6010
XEED WUX6000 XEED WUX6700 XEED WX450ST
XEED WX520 XEED WUX6600Z XEED WX6000
XEED 4K500ST XEED WUX6500 XEED 4K501ST
XEED 4K5020Z XEED WUX5800
XEED 4K600STZ
XEED 4K600Z
XEED 4K6020Z
Alle medisinske utgaver av oppførte modeller


LX


   
LX-MU500 LX-MU600Z
LX-MU700 LX-MU800Z 
LX-MW500 LX-MU500Z

LX-MH502Z

Du kan også ha interesse av ...

  • Kontakt oss

    Kontakt oss for å få støtte via telefon eller e-post

  • Reparasjon

    Finn et verksted og annen nyttig informasjon om reparasjonsprosessen

  • Resirkulering

    Lær mer om Canons resirkuleringsprogram for kassetter

  • Canon-konto

    Registrer produktet ditt, og administrer Canon-kontoen din

Undersøkelse