Canons europeiske garanti for WG-serien
This is a commercial end-customer warranty offered by Canon Europa N.V., Bovernkerkerweg 59, 1185 XB, Amstelveen, The Netherlands (“Canon”) to the end-customers, who purchase Canon WG Series products for their own use, but not acting as consumers under the local laws of the country where the WG Series products are purchased.
If you are a consumer, you are not entitled to this warranty, but your consumer's statutory rights under applicable national legislation in force will apply to you.
These Terms and Conditions and the offer herein shall be governed by the laws of England and Wales and shall be subject to the exclusive jurisdiction of the courts of England and Wales.
The service offering is as follows:
• On-Site Warranty
Canon WG series products intended for sale and purchased within the European Economic Area (“EEA” – namely EU, Iceland, Lichtenstein, Norway) plus Switzerland & The United Kingdom are covered by the Canon European WG series Warranty. Canon warrants that should the new WG series product be found to be defective within the applicable warranty period, the fault is resolved free of charge (terms & conditions apply – see below).
For any product, outside of the applicable warranty terms or period and for damage or repairs not covered by the warranty, a chargeable repair service is available.
This warranty will be your sole and exclusive remedy, and neither Canon nor its subsidiaries or other European WG Series Warranty members shall be liable for any incidental or consequential damages for breach of any express or implied warranty of this product.
-
«På stedet»-garanti
Canon garanterer at maskinvaren i dette produktet i WG-serien skal være i god stand i hele garantiperioden. Hvis det oppstår feil på maskinvaren under garantiperioden, skal maskinvaren repareres kostnadsfritt på stedet. Dette gjelder for landene som er dekket av garantien.
«På stedet»-garantien gjelder for Canon-produkter i WG-serien som er laget for og kjøpt innenfor EØS-området eller i Sveits og Storbritannia.
Denne gratistjenesten gis kun etter fremlegging av den originale fakturaen/kvitteringen som ble gitt til sluttkunden av selgeren.
Canon forbeholder seg dessuten retten til å erstatte det defekte produktet med et tilsvarende produkt av samme eller bedre kvalitet, i stedet for å reparere det defekte produktet.
1. Garantiperiode«På stedet»-garantien er gyldig i ett år fra kjøpsdatoen for ditt nye Canon-produkt i WG-serien, som dokumentert gjennom kjøpsbeviset, eller 300 000 utskrifter, avhengig av hva som inntreffer først.
2. Slik foregår garantitjenestenReparasjonsservice under «På stedet»-garantien er tilgjengelig via Canons kundestøtte på telefon (Kontaktinformasjon for «På stedet»-garantien).
«På stedet»-garantiservice leveres på én av følgende måter:• Reparasjon på stedet (via tekniker)*, som dekker alle tilknyttede arbeidskostnader (inkludert oppmøte-, reise- og reparasjonstid) samt kostnadene for reservedeler.
• Utsending av deler som kan byttes av brukeren (via bud), som dekker kostnaden for aktuelle reservedeler samt forsendelseskostnader.
*Tjenestene i henhold til denne «På stedet»-garantien kan utføres av en tredjepart på Canons vegne med rimelig grad av kyndighet og aktsomhet.
Denne tjenesten dekker alle tilknyttede arbeidskostnader (inkludert oppmøte-, reise- og reparasjonstid) samt kostnadene for reservedeler.
3. Medlemmer av Canons garanti for WG-serienMedlemmene av Canons garanti for WG-serien er de landene der «På stedet»-garantiservice kan benyttes.
Ta kontakt med det aktuelle medlemmet av den europeiske garantien for WG-serien hvis du ønsker ytterligere informasjon om denne garantien.
4. BegrensningerGarantien dekker ikke følgende:
– forbruksartikler
– programvare
– deler som er utsatt for slitasje (f.eks. panel, eksternt deksel), samt rekvisita og tilbehør (f.eks. ekstra papirkassett, konsoll osv.) som brukes sammen med dette produktet
– feil forårsaket av endringer som er utført uten Canons godkjenning
– kostnader som oppstår ved at Canon gjør tilpasninger eller endringer av et produkt i WG-serien som er nødvendige for at landsspesifikke tekniske eller sikkerhetsmessige spesifikasjoner eller standarder skal oppfylles, eller eventuelle andre kostnader som oppstår grunnet justering av produktet i WG-serien som følge av eventuelle spesifikasjoner som er endret etter levering av produktet
– skade som følge av at et produkt i WG-serien ikke overholder de landsspesifikke standardene eller spesifikasjonene i et annet land enn der produktet ble kjøpt Reparasjonsservice under «På stedet»-garantien er ikke tilgjengelig hvis skaden eller defektene er forårsaket av
– uriktig bruk, håndtering eller betjening av produktet i WG-serien som det refereres til i brukerhåndbøkene og/eller relevante brukerdokumenter, inkludert, men ikke begrenset til, uriktig oppbevaring, fall, kraftige støt, korrosjon samt smuss-, vann- eller sandskader
– skader som er en direkte følge av bruk av reservedeler, programvare eller forbruksvarer (for eksempel blekkassetter eller vedlikeholdskassetter) som ikke er kompatible med produktet Du skal finne informasjon om kompatibilitet med ditt spesifikke Canon-produkt i WG-serien, på pakken, men kompatibilitet er garantert hvis du bruker originale reservedeler, original programvare eller originale forbruksvarer fra Canon, ettersom disse har blitt testet. Det anbefales at du kontrollerer kompatibiliteten før bruk.
– tilkobling av produktet i WG-serien til utstyr som ikke er godkjent for tilkobling av Canon
– ulykker eller katastrofer eller andre omstendigheter som er utenfor Canons kontroll, inkludert, men ikke begrenset til, lynnedslag, vann, ild, offentlige uroligheter og dårlig ventilasjon
– periodiske kontroller eller annet standardvedlikehold for produkter i WG-serien. I tillegg til det ovennevnte dekker ikke «På stedet»-garantien følgende:
– tjenester og tilknyttede reservedeler som er nødvendige på grunn av mangelfull installasjon eller nettverkstilkobling for produktet hvis installasjonen og nettverkstilkobling for produktet ikke er levert av Canon
– nødvendig arbeid på grunn av eventuell frakobling og ny tilkobling av produktet i WG-serien, inkludert nødvendige forberedelser for sikker transport annet enn det som leveres av oss eller på vegne av oss
– arbeid utenfor vår standard arbeidstid (mandag til fredag 09.00 til 17.00, unntatt offentlige fridager).
Merk: For at vi skal kunne levere «På stedet»-garantiservice må produktet i WG-serien befinne seg i et av medlemslandene for Canons garanti for WG-serien. «På stedet»-garantiservice kan bare leveres hvis du gir serviceteknikeren tilgang til produktet og rimelig støtte i forbindelse med dette.
Hvis du flytter produktet til et annet land, må du undersøke om landet du flytter produktet til, er et av medlemslandene for Canons garanti for WG-serien, for å forsikre deg om at Canons «På stedet»-garanti gjelder i dette landet.
5. AnnetReparasjonstjenesten kan bli forsinket når den utføres utenfor landet der produktet ble kjøpt, i et land der produktet i WG-serien foreløpig ikke er i salg, eller der det selges i en design som er unik for dette landet. Følgelig finnes visse reservedeler til produktet i WG-serien kanskje heller ikke på lager i reparasjonslandet. Canon påtar seg ikke noe ansvar for eventuelle andre krav, inkludert, men ikke begrenset til, tap av opptak og tap av data osv. som ikke er spesielt nevnt i denne garantien.
-
Sp: Hvilke garantier gjelder for Canon-produkter i WG-serien som er kjøpt i Europa?
Sv: Som regel tilbyr Canon den europeiske garantien for WG-serien for produkter som er kjøpt i Belgia, Bulgaria, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Hellas, Irland, Island, Italia, Kypros, Latvia, Litauen, Luxembourg, Malta, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spania, Storbritannia, Sveits, Sverige, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn og Østerrike. Se de fullstendige vilkårene og betingelsene for denne garantien.
Sp: Hva slags garantiinformasjon finnes i esken når jeg kjøper et Canon-produkt?
Sv: I europeiske land som dekkes av garantien for WG-serien, inneholder hver enkelt produkteske som regel et kort med den europeiske garantien for WG-serien. Det kan se slik ut:
Sp: Må jeg fylle ut og sende inn noe dokumentasjon til Canon for å registrere den europeiske garantien min?
Sv: Du trenger ikke å sende inn noen dokumentasjon til Canon for å registrere deg for den europeiske garantien for WG-serien. Når du ber om reparasjon eller erstatning i henhold til den europeiske garantien for WG-serien, må du alltid oppgi et gyldig kjøpsbevis (som inkluderer den opprinnelige kjøpsdatoen) overfor Canon for det aktuelle produktet.
Sp: Hva slags dokumentasjon må jeg ha for å gjøre krav på en reparasjon i henhold til den europeiske garantien for WG-serien?
Sv: Når du ber om reparasjon eller erstatning i henhold til den europeiske garantien for WG-serien, må du alltid oppgi et gyldig kjøpsbevis (som inkluderer den opprinnelige kjøpsdatoen) overfor Canon for det aktuelle produktet i WG-serien. Salgsfremmende garantitilbud kan være underlagt ytterligere krav. Se de spesifikke vilkårene og betingelsene i eventuelle kampanjetilbud (hvis aktuelt).
Sp: Hvor lenge gjelder vanligvis Canons europeiske garanti for WG-serien?
Sv: Garantiperioden for Canon-produkter i WG-serien er som regel enten ett år eller 300 000 utskrifter, avhengig av hva som inntreffer først. Det finnes unntak. Du finner ytterligere informasjon under berettigelsesfanen.
Sp: Hvis jeg er bosatt i et land der Canons europeiske garanti for WG-serien gjelder, men har kjøpt et produkt i WG-serien utenfor garantiområdet, vil dette produktet da likevel være dekket av den europeiske garantien for WG-serien?
Sv: Som regel er produkter dekket av en garanti som gjelder for produktets spesifikke salgsområde. Sluttkunden må derfor returnere produktet til det aktuelle området for å få en reparasjon som dekkes av garantien. Canon tilbyr vanligvis ikke en global garanti med mindre det er spesielt nevnt for spesifikke produkter/regioner.
Sp: Under hvilke omstendigheter sender Canon ut deler som kan byttes av brukeren, og hvordan bytter jeg dem?
Sv: Når kunden kontakter Canons kundestøtte, feilsøker de problemet og kan eventuelt komme frem til at en del må byttes av brukeren. Ved mottak av de aktuelle delene må kunden bytte dem ut ved å følge den trinnvise anvisningen som vist i brukergrensesnittet til skriveren.
-
Tabellen nedenfor viser hvilke land som tilbyr Canons europeiske garanti for WG-serien. Du finner mer informasjon i vilkårene og betingelsene for Canons europeiske garanti for WG-serien.
Du finner kontaktinformasjonen for hvert land nedenfor.
Land Kontaktinformasjon for kundestøtte Begrensninger for service på stedet Østerrike +43 1 360 277 45 67
Canon ØsterrikeIngen Belgia +32 (0)2 620 01 97
Canon Belgia (nederlandsk)
Canon Belgia (fransk)Ingen Bulgaria Cantek
0700 42 555
callcenter@cantek.bg
www.cantek.bgIngen Kintech Ltd
+359 2 961 72 77
office@kintech.bg
www.kintech.bgIngen Kroatia KOPITEHNA d.o.o.
+385 (0)42 200 400
info@kopitehna.hr
www.kopitehna.hrIngen PROPRINT d.o.o.
+385 (0)1 55 65 800
info@proprint.hr
www.proprint.hrIngen KSU d.o.o.
+385 (0)1 6222 122
prodaja@ksu.hr
www.ksu.hrIngen Tehnicar Copyservis
+385(0)13820 333
copyservis@copyservis.hr
www.copyservis.hrIngen Kypros Multitech
(+357) 22 711300
info@multitech.com.cy
www.multitech.com.cyIngen Tsjekkia +420 296 335 619
Canon TsjekkiaIngen Danmark +45 70 20 55 15
Canon DanmarkKun det danske fastlandet (inkludert øyer med broforbindelse). Fjerntliggende områder er ikke inkludert. Estland +372 630 0530
overall@overall.ee
OverallIngen Finland +358 (020) 366 466
(Samtalene belastes 0,15 cent/min hvis du ringer fra fasttelefon. Kostnader fra mobiltelefon avhenger av mobiloperatøren din. Kontakt mobiloperatøren for å få mer informasjon.)
Canon FinlandKun det finske fastlandet (inkludert øyer med broforbindelse). Fjerntliggende områder er ikke inkludert. Frankrike +33 (0)1 70 48 05 00
Canon FrankrikeKun det franske fastlandet (inkludert øyer med broforbindelse). Tyskland 069 2999 3680
Canon TysklandKun det tyske fastlandet (inkludert øyer med broforbindelse). Hellas Intersys SA
+30 210 9554 007
intersys@intersys.gr
www.intersys.grIngen Digimark
+30 210 2518 666
sales@digimark.gr
www.digimark.grKun tilgjengelig i Athen Ungarn +36 (06)1 235 53 15
Canon UngarnIngen Island +354 569 77 60
OrigoIngen Irland +353 16 990 990
Canon IrlandKun det irske fastlandet (inkludert øyer med broforbindelse). Italia +39 02 3859 2000
Canon ItaliaIngen Latvia +371 67 20 40 80
info@ibs.canon.lv
I B ServissIngen Litauen +370 5 239 5510
OrgsisIngen Luxembourg +352 27 302 054
Canon LuxembourgIngen Malta Avantech
(356)21488800
service@avantech.com.mt
https://www.avantech.com.mt/Ingen Norge +47 23 50 01 43
Canon NorgeKun det norske fastlandet (inkludert øyer med broforbindelse). Fjerntliggende områder er ikke inkludert. Polen +48 22 583 4307
Canon PolenKun det polske fastlandet (inkludert øyer med broforbindelse). Portugal +351 21 424 51 90
Canon PortugalKun det portugisiske fastlandet (inkludert øyer med broforbindelse). Romania Sama Consul
+40 21 2423094
service@sama.ro
www.sama.roIngen Expert Line
+40 21 3202440
secretariat@expertline.ro
http://www.expertline.roIngen Slovakia +421 (0)250 102 612
Canon SlovakiaIngen Slovenia BIROTEHNA d.o.o.
01 585 37 77
info@birotehna.si
www.birotehna.siIngen Spania +34 91 375 45 55
Canon SpaniaIngen Sverige +46 (0)8 519 923 69
Canon SverigeKun det svenske fastlandet (inkludert øyer med broforbindelse). Fjerntliggende områder er ikke inkludert. Sveits +41 22 567 58 58
Canon Sveits (fransk)
Canon Sveits (tysk)Ingen Nederland +31 (0)20 721 91 03
Canon NederlandKun det nederlandske fastlandet (inkludert øyer med broforbindelse). Storbritannia 22 62 94 00
Canon UKKun det britiske fastlandet (inkludert øyer med broforbindelse).
Du kan også ha interesse av ...
-
Kontakt oss
Kontakt oss for å få støtte via telefon eller e-post
-
Serienummer
Finn serienummeret for produktet
-
Resirkulering
Lær mer om Canons resirkuleringsprogram for kassetter